Sami Virkkula

Mistä löytyy tämä kuvauspaikka @HK 22R?

37 viestiä aiheessa

Se kiitotie 36:n mäki on kanssa kyllä ihan kokemisen arvoinen paikka jos ko. baana on käytössä ja valo on hyvä, koska yleensä liikennettäkin piisaa.

//T

Tosiaan kannattaa käydä tutustumassa vaikka ei kuvaisikaan.

Asiallinen tuo Do  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän se niin on, että EFHK:n kuvat ovat ainakin minun mielestä kärsineet melkoisesta inflaatiosta - ihan sama mistä ne on otettu. Niitä vaan tulee niin paljon, ettei niitä enää jaksa katsoa.

Se ei tarkoita sitä, etteikö sieltä saisi hyviä kuvia, ja kuvaushollejakin tuntuu olevan paljon, mitä nyt silloin menneenä viikonloppuna tuli ensimmäistä kertaa kierreltyä. Itse ainakin haluaisin käydä siellä ihan ajan kanssa, hyvässä kelissä ottamassa esim. niitä upeita rotaatiokuvia, mitä joskus näkee. Mutta en minä niitä tänne esille laittaisi, koska ei niissä mitään uutta ole. Omiin arkistoihin ja ehkä seinälle niitä kuvia on mukava kerätä.

Suomenmaalla on paljon kenttiä ja varsinkin kesällä lentotoiminta vilkasta. Pienemmillä kentillä kuvaaminenkin on paljon helpompaa, kun voi enemmän vaikuttaa kuvauspaikkaan. Pitäisi itsekin liikkua enemmän ja käydä tutkailemassa pienempien kenttien kuvioita. Ja aaattaisi se olla virkistävää ihan pääkaupunkiseutulaisillekin.....  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös täällä juuri ollut siitä kriisiä, että ei ole ollut kuvia esillä kun valitettiin, että liikaa kuvia finskin dösistä ja ns. peruskaurasta? Ja nyt sitten toteat ihan pokkana, että "ei mua yhtään häiritsis" jos täällä olis esim. 100 samanlaista kuvaa? Tjoo'o, olihan mun kommentti tietenkin sarkastinen ja provo, että olihan koko asetelma täysin mahdoton, mutta idea siis oli varmaan selvillä. Esim onhan nykyäänkin tämä tiilikasa ja se viereinen nyppylä ihan täynnä kuvaajia ja kaikki kuvat on usein sieltä esitetty, ja ei ne ainakaan jaksa säväyttää enää missään vaiheessa. Toisaalta, ei ne ennenkään, mutta ideana oli nyt kuitenkin se, että ois tylsää jos kaikki paikat kärsis saman inflaation.

Ei mua häiritse millään tavalla, jos on sama kone kuvattuna eri kuvaajien toimesta samanlaisena kuvana foorumille. Sille vaan ei mitään mahda, että niin joutuu tekemään kun ei vaihtoehtoja ole. En kyllä itse koe tähän joukkoon kuuluvani, joka turhautuu samanlaisista kuvista. Jos kuva on hieno, valoltaan ja väreiltään, niin se on aina upea, vaikka siinä olisi tuhat kertaa nähty Finskin bussi.

Itse aina ainakaan koe mitään ongelmaa siitä, että pitäisi itse jotain eri kuvakulmia saada väkisin haettua kiipeilemällä talojen katoille ja vaarantaen itsensä ja myös kameransa sen takia, että erottuisi muista. Ei tämä mulle ainakaan mitään kilpailua ole. Joilleki se tuntuu sitä olevan.

Itseäni varten tuola aikaa vietän ja itseni takia kuvaan. En sen takia, että olisin parempi kun muut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
kun ei vaihtoehtoja ole. Itseäni varten tuola aikaa vietän ja itseni takia kuvaan. En sen takia, että olisin parempi kun muut.

No kun nimenomaan niitä vaihtoehtoja on -> kävele eri paikkaan ja tutki maastoa. Ja ehkäpä ne kuvaajat jotka jaksavat esim 6h viettää jonkin mestan etsimiseen tai uusien paikkojen etsimiseen ovat _kunnianhimoisia_ ja tekevät sitä myös juuri itsensä takia, että joka kerta koneella kun kuvia katsovat, voivat tuntea sen mielettömän hyvän fiiliksen kun tietää onnistuneensa. Siitä vasta tuleekin hyvä olo. Ja kyllä kuva on aina vaikuttavampi jos se on harvinaisempi, ihan sama asia vaikka autoissa. Jos jotain autoa on tehty 10kpl vrt. 10 000kpl niin kumpaakohan arvostetaan enemmän ja ehkä ihannoidaan ;)? Got my point.. Ei sen kilpailua tarvitse olla, vaan nimenomaan sitä oman itsensä miellyttämistä ja oman itsensä voittamista. Musta ainakin tää harrastus ois tylsä ja muutenkin elämä ois tylsää, jos tyytyis aina kaikkeen helpoimmalla ja kaikki kelpaa miten tahansa sitten onnistuukin niin kuvaamisessa kuin elämän muissa aloissa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ja vielä alkuperäiseen kysymykseen, että ei Virkkulalle koskaan tullut mieleen kysyä kuvan ottajalta esim. privaviestillä ko. paikkaa? Esim. tässäkin threadissa sinä tunnut olevan ainoa ihminen joka siitä on kiinnostunut, niin helpoimmalla olisit päässyt kun olisit kysynyt suoraan henkilökohtaisesti kuvan ottajalta jos hän vaikka kertoisi.

Tosin mulla on kyllä ihan oma mielipide tämän(kin) threadin todelliseen perustamiseen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on vaan viitseliäisyydestä kiinni. :) Nihkeilyä siellä ei ole koskaan eteen tullut, ja kaikenmoista on mahdollista järjestää kun jaksaa tutustua ihmisiin hiukan enemmän. Kuten Vantaallakin.

medium

Se kiitotie 36:n mäki on kanssa kyllä ihan kokemisen arvoinen paikka jos ko. baana on käytössä ja valo on hyvä, koska yleensä liikennettäkin piisaa.

Lentokonekuvauksessakin kannattaa kokeilla erilaisia juttuja, ettei jämähdä siihen samaan muottiin.

medium

Homma on ihan siitä kiinni että kun tunnet kentällä toimivat ihmiset ja he tuntevat sinut, on ihan eri juttu kysyä saako johonkin mennä. Toki se synnyttää myös molemminpuolisen kunnioituksen - kentän väki on siellä työssä eikä heitä viitsi jatkuvasti vaivata kaikenlaisella. Mutta kyllä varmaan tajuatte mitä tarkoitan. Mun mielestäni kuvaajan, oli kuvauksen kohde mikä hyvänsä, on hyvä tehdä taustatyötä ja tehdä itselleen niitä mahdollisuuksia saada hyviä kuvia.

//T

Oikein Tuomas!

Noista jutuista kuultaa läpi oikea ilmailuhenki ja luja asenne ja tahto :thmbup:.

Paljon virtuaalikarmaa(hyvää sellaista) Tuomakselle...

-Jukka :D

Ei kaikki aina niin paskaa ole,läheskään aina ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ja vielä alkuperäiseen kysymykseen, että ei Virkkulalle koskaan tullut mieleen kysyä kuvan ottajalta esim. privaviestillä ko. paikkaa? Esim. tässäkin threadissa sinä tunnut olevan ainoa ihminen joka siitä on kiinnostunut, niin helpoimmalla olisit päässyt kun olisit kysynyt suoraan henkilökohtaisesti kuvan ottajalta jos hän vaikka kertoisi.

Arvelin että kyseisen kuvanottaja vastaa samalla tavalla kuin muihin tämän palstan viestiketjuihin eli viestin sisältö on aika vähäistä (ei millään pahalla). Ja mitä pahaa nyt julkisesti kysymisellä on? Samalla kertaa muutkin kuvaajat saa infoa uusista paikkoista kun vanhat on jo kulutettu loppuun, vai onko se joltakin pois? Jos kuva ei kestä päivänvaloa niin eihän sitä kannata laittaa julkisesti esille.

Sille minä en voi mitään jos kukaan muu ei ole siitä kiinnostunut. Ehkä he eivät halua kokeilla mitään erilaista?

Tosin mulla on kyllä ihan oma mielipide tämän(kin) threadin todelliseen perustamiseen..

Mihin sulla ei olis mielipidettä? ;) eli jatka kun aloitit...

Meikäläisen puolesta kase on kloset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samalla kertaa muutkin kuvaajat saa infoa uusista paikkoista kun vanhat on jo kulutettu loppuun, vai onko se joltakin pois? J

Niimpä taas valmiiseen pöytään. Mitäpä jos Virkkula välillä esittelisi uuden paikan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henkilökohtainen kädenvääntö voi sitten jatkua vaikka privaatisti, tai vaikka pistoolein tiilikasalla auringonlaskun aikaan. Mutta tässä ketjussa se alkaa riittämään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liittymättä tähän paikkaan mitenkään, on vuosien varrella tullut nähtyä paikkojen sulkeutumisia. Syynä on ollut paikan laumoittuminen, ja siihen liittyvät epämiellyttävät lieveilmiöt.

Joten kyllä se paikan populoituminen voi olla poiskin löytäjältään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitanpa tähän samaan, kun en viitsi turhaan uutta threadia tehdä. Eli onkos tuossa TNT:n kulmilla mitään hyvää pysäköintipaikkaa autolle, kun ainakin siinä nyppylän paikalta alkaa pysäköintikieltoalue. Eli jatkuuko tuo kieltoalue kovinkin kauaksi tullimiehentietä?

ps. Jukalla muuten kaksi upeaa kuvaa  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kyllä kuva on aina vaikuttavampi jos se on harvinaisempi, ihan sama asia vaikka autoissa. Jos jotain autoa on tehty 10kpl vrt. 10 000kpl niin kumpaakohan arvostetaan enemmän ja ehkä ihannoidaan ;)? Got my point.. Ei sen kilpailua tarvitse olla, vaan nimenomaan sitä oman itsensä miellyttämistä ja oman itsensä voittamista.

No jaa kaipa se noinkin voi olla, jos joku ihailua nyt EFHK kuvilla haluaa itselleen saada. Mutta siksihän se juuri on hieman kilpailua, ottamalla erilaisia kuvia ja tööttäämällä ne "peruskaurasetin" perään ohi mennen, se juuri sitä. Upeampi kuva perään. Eli kilpailua kuka osaa ja kuka ei.

Ja toi auto juttu on kyllä totta, tusina AMG Mersu vs 1970 vuoden HEMI Cuda...... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään