8 viestiä aiheessa

Kaikissa Venäjällä käytössä olevissa länsimaissa rakennetuissa liikennekoneissa on koneiden rekisteritunnuksien ensimmäiset kirjaimet VP, eikä RA, kuten kotimaassa rakennetuissa.

VP löytyy toki myös joissakin muissa maissa rekisteröidyissä ilma-aluksissa. Miksi venäläiset Airbusit ja Boeingit ovat VP- eikä RA-alkuisia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Verotustekniset syyt

 

EDIT :tästä oli foorumilla juttua jokin aika sitten,mutta en löydä thrediä  :thmbdn:. Löytyihän se  ;D: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,58435.msg633162.html#msg633162 . Jutun pääkohta on tämä : "mikäli kone liitetään Venäjän ilma-alusrekisteriin, siitä peritään 20 prosentin tuontitulli ja 18 prosentin liikevaihtovero, joiden yhteisvaikutus nostaa koneen hintaa 41,6 prosentilla. Näiden päälle tulee vielä vuosittainen 2,2 prosentin omaisuusvero. Rekisteröiminen tuo mukanaan muitakin hallinnollisia ja käännöskuluja, jotka helposti nousevat yli 500 000 dollariin. "

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne eivät ole VP-alkuisia vaan VP-B -alkuisia eli Bermudalle rekisteröityjä. (VP-C -alkuiset ovat Caymansaarille rekisteröityjä.)

 

Venäjällä on kyllä jonkin verran myös RA-rekisteröityjä liikesuihkukoneita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noissa VP-maakoodeissa taitaa vielä olla kolmaskin kirjain, joka kuuluu asiaan. Esim. VP-BXX tarkoittaa Bermudan veroparatiisiin rekisteröityä konetta.

 

VP-CXX Cayman-saaret.

VP-LXX  British Virgin Islands

VP-FXX  Falkland-saaret

VP-GXX  Gibraltar

 

Veroparatiiseja ovat siis etenkin Bermuda ja Cayman.

 

Jaa, Harri ehtikin jo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään