Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Anteeksi kun valokuvat ei hyvä laatu. Medi-Heli helikopteri saapua minulle yllätys ja en saada oikea asetus minun uusi kamera. Miten saada moottorin "Pyöriminen" valokuvaan? Medi-Heli saapua sairaala alue. [ attachment removed / expired ] Laskeutuminen on vaikea tehtävä...... [ attachment removed / expired ] ....Ammattilainen onnistua [ attachment removed / expired ] En valokuvata potilas kun tämä ei olla sopiva asia ja minulla olla nyt liika kylmä ja kädet olla jäässä...... Lentäjä soittaa puhelin lupa nousta taivas. [ attachment removed / expired ] Noustessa helikopteri kääntyä........... [ attachment removed / expired ] .....Ja tehdä peruutus minun päälle. [ attachment removed / expired ] Tunnelma valokuva . He matkustaa seuraavan potilaan luokse........ [ attachment removed / expired ] Valokuvia ei olla usea ja hyvä laatu kun valokuvaajalla olla liika kylmä...... Cathy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Lentäjä soittaa puhelin lupa nousta taivas. [ attachment removed / expired ] Noustessa helikopteri kääntyä........... [ attachment removed / expired ] Tuossa on kyllä kaksi varsin nättiä otosta! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Lavat saa pyörimään pidemmällä suljin ajalla eli Shutter speed 1/100sec niin alkaa jo näkymään. Tosin hommassa on se vaara että kuvat tärähtää helpommin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Kiitos näistä. Laatua en ala kommentoimaan, mutta oikein mukavaa settiä, eipä kovin usein Medi-Helsitä kuvia tule Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Kiitos, kuvat olivat mielestäni erittäin hyvät,horisontti kohdillaan ja terävyyskin ihan ok. Ymmärrän erittäin hyvin että näillä keleillä jopa valokuvaajakin palelee. Jatka ihmeessä kuvaamista, ei kaiken aina tarvitse olla täydellistä, tavallinen ihminen joka kuvia katselee iloitsee pienistäkin erikoisuuksista, tuo suora hosirontti ja oikea valaistus ei aina onnistu, maailmassa tapahtuu asioita huonoillakin keleillä ja saattaa olla että seuraava kuvasi onkin juuri SE. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Kopterin lavat, tai siivet, miten vaan, pyörii NIIIIIN hitaasti verrattuna vaikkapa ihmisen tärinään pakkasessa ulkona valokuvatessa, tai vaikka kesälläkin, että kopterin lapojen kunnolla pyörimään saaminen vaatii niin älyttömän pitkiä valotusaikoja, 1/60s ja paljon allekin, että ei onnistu monesti hyvältäkään kuvaajalta lähimainkaan joka kerta. (tulipas pitkä ja heilahteleva virke.) Ja mitä isompi kopteri sitä hitaammat lavat. => oikein hyviä kuvia... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Mr. Virkkula Kiitos tämä tieto. Ymmärtääkseni tarvita valokuvaus aika kolmijalka? Mikäli kamera olla kuvanvakaaja.....Auttaako tämä mikäli ei olla kolmijalka? Mr. Talso Ole hyvä. Mr. Wallen Ole hyvä. Minulla aina kylmä mikäli lämpö olla alle +18c Minä harjoitella valokuvata paljon luonto ja tämä Foorumi valokuva taso olla liika korkea ja en saada sama taso. Mahdollisesti tulevaisuus...... Mr. Saarijärvi Kiitos. Cathy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Kuvanvakaaja auttaa, kolmijalka on hyvä mutta hankala kuvata liikkuvia kohteita. Tai kuten itse teen, otan mahdollisimman monta kuvaa niin aina joku on tarpeeksi hyvä (ei kolmijalkaa tai kuvanvakaajaa) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Kiitos näistä. Laatua en ala kommentoimaan, mutta oikein mukavaa settiä, eipä kovin usein Medi-Helsitä kuvia tule Minun mielestä laatukin oli hyvää näin erittäinporopeukalonoviisin silmillä katsottuna, well done Cathy! Rupee jo pelottamaan mutta muutaman päivän sisällä on tapahtunut jo muutama asia mitä olen hetkeä aiemmin ajatellut tai nähnyt unta, Mm eilen lenkillä funtsin että Medi-Helistä olisi kiva nähdä kuvia ja kas kummaa, samantien tupsahti, weird... Mutta lisää Medi-Heli kuvia katsoisi mielellään. Onko muuten käynyt maalauksessa koko masiina; tummemman punainen kuin aikasemmin ja ilman tarroja? RiPa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 OH-HMV on Maarianhaminan lääkintäkopteri(vai?). Mitä lie tehnyt sitten Helsingissä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 OH-HMV on Maarianhaminan lääkintäkopteri(vai?). Mitä lie tehnyt sitten Helsingissä... En tietää tämä asia. Helikopteri tuoda potilas ja ambulanssi HU 399 noutaa tämä potilas......... Cathy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2007 kopterikuvat on aina tervetullutta vaihtelua. Kiitos Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2007 OH-HMV on Maarianhaminan lääkintäkopteri(vai?). Mitä lie tehnyt sitten Helsingissä... Medi-Heli ostaa palvelut Skärgårdshavets Helikoptertjänstiltä.... (http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,51958.msg643735.html#msg643735) Hyviä kuvia Cathy on ottanut, olen samaa mieltä Janin kanssa eliota mahdollisimman monta kuvaa. Hyvän kuvan saamisen mahdoillisuus paranee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2007 Hienoja kuvia Cathy ! Luulen, että MH:n oma kopteri on ollut huollossa, ja käytössä oli varakopteri. Siksi tarrat puuttuvat kyljistä. Lentäjä tuskin soitti lupaa lähteä, vaan todennäköisesti vaimolle/tyttöystävälle/poikaystävälle () tjsp. Lähtölupa pyydetään radiolla tuolta Meilahdesta. Arttu Edit// Ja ellen ihan väärin näe, miehistöllä näyttäisi olevan merilentopuvut päällä. Olisikohan mahdollista, ettei kyseessä ollut lainkaan MediHeli, vaan juuri tuo Ahvenenmaan kopteri ? MH:stakin toki löytyy merilentopuvut, mutta tuli vaan mieleen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2007 Moi Cathy! Hienot kuvat! Alkaako Suomen kieli tuntumaan vieraalta pikkuhiljaa...... Harri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2007 Niin, tuo kyseinen kopterihan on jo ainakin vuoden ollut Ahvenanmaan ambulanssihelikopterina, ei siis ole Medi-Heli 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla