Jan Augustsson

Mitä eroa on A340-313X ja 340-300E?

13 viestiä aiheessa

LQA on -311...mikähän se sitten on? Ja tänään sen taas huomasin, se savuttaa nousussa. :o
Varmaan vain haistatteli sulle kiitoksena puheistasi.. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQA on -311...mikähän se sitten on? Ja tänään sen taas huomasin, se savuttaa nousussa. :o

 

Taisit sekoittaa tähän toiseen nelimottiseen ;)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQA on -311...mikähän se sitten on? Ja tänään sen taas huomasin, se savuttaa nousussa. :o

 

Olin huomaavinani saman ilmiön? Mutta, sitten kysymys: Tokiosta tullessani lentoemännät kertoivat, että LQA menee täydelliseen matkustamoremonttiin kesän jälkeen ja muutetaan samanlaiseksi kuin uudetkin yksilöt. Pitääköhän tämä paikkaansa?

 

Finnairin PDF-aikatauluissa käytetään syksyyn saakka muuten kahta mallimerkintää: 340 ja 343, mutta loppusyksystä kaikki lennot operoidaan 343:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No onpa hieno homma, jos oLQA on sitten "musta lammas" uusien joukossa... Milläs  perusteella mädärit vaihdetaan jos vm. -94 lussukin jää. ;) Minun mielestä voisivat lähettää lqa:n sinne missä pippuri kasvaa ja sananmukaisesti uusia  se  laivasto, kun sitä kerran niin hehkuttavat. Pakasta vedettyä peliin! :thmbup:

 

Edit: Toki eriasia, jos lqa  lähtee 350:n tullessa. Silloinhan on  hyvä, että  laitetaan  viihdesysteemit kuntoon edes  muutamaksi vuodeksi. Tietysti voidaan kysyä, miksei mädäreitäkin sitten rempata...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uudet 340:t eli Tokyon, Nagoyan ja Shanghain koneet on merkitty 340 ja Mumbaihin lentävä LQA on 343.

 

Ja kesäaikataulun ajan tällainen jako on nähtävissä aikatauluissa.

 

Ja se LQA savuttaa ihan oikeasti, eilen lähti Tokyoon ja mustaa vanaa seurasi perässä itäkoneiden malliin. 8)

Katsokaapa itse kun seuraavan kerran näette lähdön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin huomaavinani saman ilmiön? Mutta, sitten kysymys:matkustamoremonttiin kesän jälkeen ja muutetaan samanlaiseksi kuin uudetkin yksilöt. Pitääköhän tämä paikkaansa?

 

Aikataulut ei ainakaan anna periksi ottaa täydelliseen remonttiin.

 

Minun mielestä voisivat lähettää lqa:n sinne missä pippuri kasvaa ja sananmukaisesti uusia  se  laivasto, kun sitä kerran niin hehkuttavat. Pakasta vedettyä peliin! :thmbup:

 

Edit: Toki eriasia, jos lqa lähtee 350:n tullessa. Silloinhan on hyvä, että laitetaan viihdesysteemit kuntoon edes muutamaksi vuodeksi. Tietysti voidaan kysyä, miksei mädäreitäkin sitten rempata... ;D

 

Pakasta vedettyjä on helppo vaatia ja huudella mutta se vaatii rahaa ja nykyinen tuloksentekotaso on vähän epävarma koneiden rahoittamiseen.

 

Ja taas ne viihdesysteemit.....huoh. Mitenhän 20 vuotta sitten on voitu edes matkustaa ilman viihdesysteemeitä. Tuntuu vähän samanlaiselta asialta kun kännykkä, miten 90-luvun alussa on pystytty elämään kun ei ollu joka jampalla kännykkää. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja taas ne viihdesysteemit.....huoh. Mitenhän 20 vuotta sitten on voitu edes matkustaa ilman viihdesysteemeitä. Tuntuu vähän samanlaiselta asialta kun kännykkä, miten 90-luvun alussa on pystytty elämään kun ei ollu joka jampalla kännykkää. ::)

 

No se oli sillon, mutta pystyisitkö nyt tulemaan toimeen ilman kännykkää? Minen ainakaan. ;D Ja nyt eilen kun luin Finnairin uusinta Plus-lehteä ja  siellä  hehkutettiin noiden uusien 343:n viihdejärjestelmästä, niin myöntää täytyy, että  upealta vaikutti... ::)

 

Juu, onhan se raha ihan merkittävä pointti. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alla olevasta linkistä löytyy selitykset Airbusin koodeille.

http://www.plane-spotter.com/Aircraft/Airbus/Deciphering_the_Airbus_codes1.pdf

 

E-versiossa on suurempi MTOW. Tästä löytyy tarkempaa tietoa esim. Anetistä.

 

Eli tuosta -313X merkinnästä selviää koneen olevan 300-sarjaa ja lisäksi moottorivalmistaja ja -tyyppi. X-kirjain tarkoittaa suurempaa kantamaa (extended range).

Tuo -300E kertoo koneen olevan 300-sarjaa suuremmalla MTOW:lla.

 

tomppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta, sitten kysymys: Tokiosta tullessani lentoemännät kertoivat, että LQA menee täydelliseen matkustamoremonttiin kesän jälkeen ja muutetaan samanlaiseksi kuin uudetkin yksilöt. Pitääköhän tämä paikkaansa?

 

Näin se on, LQA:n cabiini muutetaan vastaamaan näitä uusia koneita kuudenkympin huollossa loppuvuodesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään