Jani Salo

Mistä Lisää Virtuaali Muistia?

4 viestiä aiheessa

Työpöydällä käynnissä oli FS2004 ja Paint Shop Pro 8. Tuollaisen virtuaali memory virheen antoi Windows XP :P

[ Attachment removed / expired ]

Vastaava tilanne kävi aiemmin tänään ja tuo aina silloin kun FS2004 oli käynnissä. Koneessa muistia on 512MB. ja Windowsin kovalevyllä on vapaata tilaa yli 3 Gigaa ja sama määrä FS2004 levyllä.

Aikaisemmin en ole tuota virhettä saanut nyt tosin kone piti buutata molemmilla kerroilla kun meno hidastui todella paljon.

Apua kaivataan !!!!!!!!

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokin softa syö muistia ja reilusti. Esimerkkinä voisi olla PaintShopin Undo-toiminto, joka se kyllä vaatii muistia melkoisesti.

Toinen syy voi olla fragmentoitunut levy, jolloin järjestelmä ei saa varattua tarpeeksi isoja yhtenäisiä levylohkoja levymuistiksi (virtual memory).

Jos haluat säätää swapin kokoa, valitse työpöydältä My Computer hiiren oikealla korvalla ja valikosta Properties. Mene Advanced sivulle. Valitse Performance lootasta Settings. Ilmestyvästä ikkunasta jälleen Advanced sivu ja sieltä löytyykin alakulmasta Vituaalimuistin asetukset.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja siis mitä tuossa tapahtui, niin Windows kasvatti virtuaalimuistia, koska minimikoko ei riittänyt. Se siis ei ole virhe, eikä sitä tarvitse lisätä, Windows lisää sitä itse. Kone kylläkin vähän pykii sen fileen kasvattamisen ajan. Jos tämmöistä tapahtuu häiritsevän usein, niin minimikoon kasvattaminen auttaa. Se kuitenkin vie levytilaa aina vähintään sen minimin verran, joten ei liioitella kannata sen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen poistanut koko virtuaalimuistin käytöstä, muistia minulla on 1024MB ddrrää eikä ole vielä päässyt loppumaan kertaakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään