Esa Lehtismäki

Parhaat levyt

42 viestiä aiheessa

OT: Nyt täytyy kyllä sanoa, että Petri K pelasti kyllä koko suomen nuorten maineen kun on vetänyt niin kovien settien nimet esille että huh! :thmbup: Ihan oikea musiikkigenre selvästi vallitsee 8)

No, meikäläinenkin on jo vanha jarru, mutta silti pitää kysyä mitä tekemistä tuolla on niinsanotusti musiikin kanssa....?  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläiseen iski Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukauksen levyistä eniten Rajaportti. Lähes kaikki levyn biisit ovat erittäin hyviä eikä huonompia juurikaan ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Stingin "Another Day In Paradise"

Phil Collins.

Stingillä on toki sellainen kappale kuin Another day mutta se nyt ei koskaan ole ollut mikään hitti, Bring on the night levyllä.

Kyllä kyllä, musiikki tuo muistoja mieleen.  :) Joskus kiusallisestikin, väärässä paikassa väärään aikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Coldplay - A Rush Of Blood To The Head

Yksinkertaisesti kolahtaa kaikki kappaleet. Niitä on tullut soitettua läpi lukemattomia kertoja, mutta aina kuulostavat yhtä hienoilta!  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Apulanta: -K-O-L-M-E-

Ensiferum: Ensiferum

Bad Religion: No control

LND

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elton John: Captain Fantastic & The Brown Dirt Cowboy; Goodbye Yellow Brick Road

U2: The Joshua Tree

Emerson, Lake & Palmer: Trilogy

Stevie Wonder: Songs In The Key Of Life

Pink Floyd: Wish You Were Here

Pet Shop Boys: Behaviour & Fundamental

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

NONIIN...Noniin noniin nonnnnni!!  8) Aivan superhyper loistavaa!  :P

Näin pitkä odotusaika on palkittu ja levysoittimessa soi Varjokuvan uunituore pitkäsoittolevy!

Helvetillisen hienoa, että vihdoin tämä levy on kaupoissa!

Keikoilla on tullut käytyä, herrat soittaa sen verran loistavasti, että sitä jää lumoituneena kuuntelemaan. Vaikutteita on 50's Rock'n Rollista The Shadowssiin ja kun keikoilla käy, ei jää selväksi herrojen musikaalinen taito!

Loistavaa! Ei muuta kun ostamaan!  8)

www.varjokuva.com

-Sami-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Glenn Gould, Johann Sebastian Bach, Goldberg variaatiot, 1981 versio

Glenn Bould, Johann Sebastian Bach, Englantilaiset sarjat

Glenn Gould, Das Wohltemperiert Klavier, kummatkin kirjat

Glenn Gould & Leonard Bernstein, Johann Sebastian Bach, D-molli konsertto

Glenn Gould, Ludwig van Beethoven, Sonaatit 8, 12-15, 21-23, 30-32

Glenn Gould, Ludwig van Beethoven, 32 Variaatiota, WoO 80

Alexis Weissenberg & Herbert von Karajan, Ludwig van Beethoven, pianokonsertot 3 ja 5

Herbert von Karajan, Ludwig van Beethoven, sinfoniat 5-7, 9

Rudolf Serking & Herbert von Karajan, Ludwig van Beethoven, Fantasia, Op. 80

Serkin, Oistrach, Rostropovits & von Karajan, Beethoven, Triple

Emil Gilels, samaiset sonaatit kuyin Gould niiltä osin mitkä julkaistu (ei saanut tuotantoa päätökseen elinaikanaan)

Herbert von Karajan, Johannes Brahms, Ein Deutsches Requiem

Tässä nyt näin vain pari pientä alkuun...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Timo Rautiainen & Trio Niskalukaus - Tilinteon hetki.. kahden CD:n kokoelmalevy, jonka niskalaukaus julkaisi ennen jäädessään määrittelemättömän pituiselle tuolle. Kokoelman ensimmäinen levy koostuu yhtyeen suosituimmista kappaleista ja toinen levy sisältää bonusraitoja sekä kaikkea muuta harvinaista materiaalia.

Lintu:

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin eniten kertalaakista kolahtaneista tulee tänään mieleen seuraavat:

Pink Floyd: Atom Heart Mother

Mike Oldfield: Voyager

CCR: Green River

Beatles: Sgt. Pepper

Roger Waters: Flickering Flame

Doors: Doors

Minnesota Orchestra, Neville Marriner conducting: Dvorak Symponies 7,8 & 9

Keith Jarrett: kaikki standardi-levyt

CMX: Aura

YUP: Yövieraat

Huomenna listassa saattaisi olla jotain muuta, mutta kyllä nuo aika topissa pysyvät.

Kun nuo house/trancet jättää hamaan unholaan, täällä onkin ollut esillä aika kattava valikoima kaikkea hienoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en olekaan Mike Oldfieldin viime vuosien tuotantoa kuullut. Pitääkin joskus kuunnella. Pidin (ja pidän edelleen) kaikista varhaisista 1 biisi/albumi -konseptilla tehdyistä, mutta sitten Mike ajautui popimpaan ja minä progempaan suuntaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen sitä heavy kansaa, ja en oikein niin tuosta purkka popista välitä. Muutamia hyviä kyllä löytyy. Mutta Levyistä/albumeista, Powerslave Iron Maidenilta ja in rock Deep Purplelta ovat minun makuuni. Ei nämä uudet heavyt, korjataan sen verran

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en olekaan Mike Oldfieldin viime vuosien tuotantoa kuullut. Pitääkin joskus kuunnella. Pidin (ja pidän edelleen) kaikista varhaisista 1 biisi/albumi -konseptilla tehdyistä, mutta sitten Mike ajautui popimpaan ja minä progempaan suuntaan.

Mulla on jokunen tuota tuoreempaakin kamaa ja olen kyllä tykännyt. Toisen kautta joku Discoverykin oli jo mainio levy, vaikka sekin oli tuommoinen usean lyhyemmän biisin tuotos. Tuo Voyager kolahti silleen, että olin joskus kaverin luona yötä baari-illan jälkeen ja hänpä laittoi sen loopilla soimaan tietsikkaan. Siinä se jauhoi kaiken yötä ja minä olin täysin myyty alusta saakka. Siinä on voimakasta kelttihenkeä ja paljon kaikkea häkellyttävän makeeta juttua. Alkututustumisesta johtuen Voyagerista tuli jonkinnäköinen unilevy. Se tuli luukutetuksi aika monta kertaa unen rajamailla. Viimeisen biisin kliimaksikohdassa sitten aina heräs  :) Earth Moving on kanssa soinut aika monta kertaa levylautasella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menee vaikeaksi kun päälle 60 levyä omistan mutta jos nyt muutaman parhaan, niin:

-Children of Bodom - Hatecrew deathroll

-Iron Maiden - Number of the beast (niin klassikko ja hyvä!)  ;D

-Lamb of God - Sacrament

-Metallica - St. Anger

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään