Otto Ahonen

Peruskauraa Duxfordista ;-)

11 viestiä aiheessa

Kun kerran Juha ei ehtinyt vielä  ::)

 

Tänä talvena avattu AirSpace Museum:

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Huoltoa lentokautta varten (P-51D Twilight Tear)

 

[ attachment removed ]

 

 

 

 

Näitä oli meilläkin, Curtiss Model 79 (P-36 Hawk)

 

[ attachment removed ]

 

 

Uusiotuotantoa, Flug Werk 190. Odottelee viranomaislupia lentääkseen. Aircraft Restoration Companyn "Smudge" Smith epäili josko lupa heltyy, koska kyseessää on teknisesti uusi konetyyppi, ei entisöity/kunnostettu... Hulluja nuo englantilaiset ::)

 

 

[ attachment removed ]

 

 

Tuon kyytiin kun pääsisi  8)....Spitfire for two :thmbup:

 

 

[ attachment removed ]

 

 

Myöhemmin lisää, Juha jatkaa...

 

:laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löytyykö FW 190A-8:sta lisää kuvia?

 

Tällä hetkellä "kuumin" juttu ittelle, jos vaan lentelevät sillä Flying Legends 2007:ssa. Scheisse, että on tappokoneeksi komia peli  :thmbup:. Menee jopa F-117A:n ohi omalla toivelistalla  ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saakuti ,kunpa joskus pääsis tutustumaan tommoseen kokoelmaan, paikan päälle.

Yrittäisin jopa yöpyä siinä hallissa ;)

 

Eimen Jaakkoo, samaa mieltä! Pitänee yrittää liftata seuraavaan enklantiin menevään koneeseen makuusäkin kanssa... :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Itseasiassa Duxfordiin on aika helppo mennä. Lento Stanstediin, vuokra-autolla pohjoiseen M11:sta puolisen tuntia ja avot kenttä näkyy vasemmalla A505-tien eteläpuolella. Ite oltiin yötä n. 7 km Duxfordista länteen sijainneessa hotellissa (Coach House Hotel). Jos Duxfordin museoon haluaa tutstua, kannattaa valita päivä, jolloin Duxfordissa, eikä muuallakaan ole lentonäytöstä, silloin on suurin osa koneista "kotona". Osa museossa olevista koneista lentää!

 

Tässä vielä Fw:tä..

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Tossa mun kuvat, oisko Juhalla lisää?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pokkaan ja niiaan, hienot kuvat Wulffista  :thmbup:.

 

Kerran elämässä pitää vaan tuokin vehje nähdä vielä ilmassa  ;).

 

Mikä laivuetunnus?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa-a, kysyt vaikeita... En huomannut katsoa. Toiselta puolelta ei päässyt kuvaamaan kun tiellä oli pienoissukellusvene! Joka tapauksessa kyseessähän on uusi Focke, ei entisöity. Ei ole ollenkaan varmaa, heltiääkö sille lentolupaa Englantiin.

 

Niin, ja lennettiinhän siellä, vaikka olikin todella tuulinen päivä. Kuuluttivat tuon olevan DC-3.... :-[

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun kerran Juha ei ehtinyt vielä  ::)

 

Juha ei ole ehtinyt, koska Juha on yritttänyt kirjoittaa yhtä lehtijuttua  ::)

Palaan aamulla omiin Duxfordin kuviini, jos vaikka löytyisi uusia kuvia tuosta Fw:stä....

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja nyt Juha ehtii... ;)

 

1. Gladiator huollossa. Jos oikein ymmärsin tämä kone on jo lentänyt?

[ attachment removed ]

 

2. Spitfire Mark.jotain, mistä nämä tuntee, kaikki ovat saman näköisiä keskenään  ::)

[ attachment removed ]

 

3. Avro Shackleton, juuri niin kaunis kuin brittiläinen lentokone vain voi olla  :laugh:

[ attachment removed ]

 

4. E-Mersu

[ attachment removed ]

 

5. Bristol Britannian ohjaamo

[ attachment removed ]

 

6. Yksi kauneimmista koskaan tehdyistä liikennekoneista. Tätä entisöintiä seuraaan suurella mielenkiinnolla, vaikka viidessä vuodessa ei ulospäin näkyvää edistymistä ollut juuri tapahtunutkaan. Ai mikä se on? Airspeeed Ambassador tietenkin!

[ attachment removed ]

 

7. Lightning hävittäjä on yksi britttien palvomista kultti-lentokoneista

[ attachment removed ]

 

8. Trident odottelee ulkona... Duxfordin Comet oli sisällä juuri maalattuna BOAC:n väreihin.

[ attachment removed ]

 

9. USA museossa majailee myös B-17. Duxfordissa oleva lentävä B-17 bongattiin hangaarin ikkunan läpi, mutta kuvaa ei siitä saatu.

[ attachment removed ]

 

10. Ansonin entisöinti on valmis, ja kone on sijoitettu näytteille.

[ attachment removed ]

 

11. Ja loppuun ainoa ottamani sivukuva Fw:stä. Näkyykö tässä laivuetunnus  :-[?

[ attachment removed ]

 

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Spitti on Ilmamarsalkka evp. Cliff Spinksin tunnuksilla oleva Mk.XVI. Spitit:

 

http://www.vflintham.demon.co.uk/aircraft/spit/spitfire.htm

 

"Spitfires from their base at Duxford lead by Rod Dean in Spitfire XIV RN201. Perhaps the most photographed Spitfire of the trio was Spitfire XVI TD248 flown by Pete Kynsey now owned by a syndicate led by AVM Cliff Spink and repainted in the markings of 74sqn (which Cliff was in command of during his RAF years) though with the spurious squadron codes CR-S - Cliff's initials. This isn't an inauthentic as some purists will make out. During the war, many squadron commanders did the same; Johnnie Johnson's JE-J for instance."

 

Gladiaattori Mk. II on ollut aikaisemmin Shuttleworthin riveissä. Gellin historiaa:

 

http://www.fighter-collection.com/pages/aircraft/gladiator/index.php

 

Tuolta löytyvät UK:n lentävät Gellit:

 

http://www.ukwarbirds.net/warbirddirectoryfighters.html

 

Gelli Mk.I Shuttleworthissa 1990.

[ attachment removed ]

 

FW 190:n laivuetunnus on keulilla. Saattaa olla omistajan itsensä kehittelemä.... Pyrstössäkin näyttäisi olevan jotain merkintöjä... ???. Winkkeli on Gruppenkommandeurin ja vaakapalkki kertoo, että kyseessä oli II Gruppe. Musta väri kielii 5. Staffeln:sta. 4./JG 26 myöhäisempi tunnus oli samantapainen tiikerinpää.... Siegfried Schnellin ja Josef Wurmhellerin JG 2 Fw 190:t sivuvakaajat olivat samalla tyylillä toteutettuja.... Eli voisi olla siten 5./JG 26...Wurmhellerin pyrstöllä (60 luku)? Aikamoinen sekasikiö...taiteilijan vapautta  ;).

 

http://modelingmadness.com/codes/codes.htm

 

http://www.luftwaffe.cz/wurmheller.html

 

http://www.luftwaffe.cz/schnell.html

 

Tuossa muuten 1989 tai 1990 Epspanjan Mersu samoilla II Gruppenkommandeurin tunnuksilla ja Wurmhellerin pyrstöllä. Hanna jr. taisi mennä tonttiin tällä yksilöllä...? Mysteressä on yleensä tyyppimerkintä keulilla  ;).

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löytyhän sitä infoa myös tästä yksilöstä  ;):

 

http://www.flugwerk.de/diary.shtm

 

"Further on, a US based client undertook the restoration of the remains of an original Fw 190 A9 (!), by using a Flug Werk supplied FW 190 A8/N kit. The aircraft is currently based in Duxford/UK. The following photos display the aircraft in the markings, selected by the client him self."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla