Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2007 Viikko aikaa tapahtumaan Jäätilanne näytti vielä loppuviikolla synkältä, jään päällä oli vettä 10cm ja sen päällä samanverran lunta. Tänään kuitenkin päästiin linkoamaan ja nyt näyttää paremmalta, tosin luvatusta kilometrin kiitoradasta saadaan käyttöön 600m, muuten olisi ollut luvassa laskuja vesiesteeseen. Ja pitihän paikkaa testata: Ensin koekäyttö ilman kuomua, taustalla hinausköysi ??? [ attachment removed ] Sitten mittareiden toiminnan tarkistus, huomaa uusi potkurimalli [ attachment removed ] Ja sitten yleiskuvaa ferkusta ja paikoitusalueesta. [ attachment removed ] Ai niin, se Boeing [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2007 Kovin ovat jääkiteet suuria sielläpäin Missäpäin tuo Nummijärvi muuten tarkemmin on, jos vaikka pääsisi piipahtamaan. (Treelta) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2007 Kovin ovat jääkiteet suuria sielläpäin Missäpäin tuo Nummijärvi muuten tarkemmin on, jos vaikka pääsisi piipahtamaan. (Treelta) Eikös tuo Nummijärvi ole tuolla Kauhajoen ja Seinäjoen välimaastossa, jossa kesäisin myös pidetään Rock-vestivaalit, jos tuo maantieto on kohdallaan, elikkäs etelä-pohjanmaalla ollaan...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2007 Jeps, Etelä-Pohojammaa, Kauhajoelta 20km kaakkoon, EFKJ:lta about saman verran etelään. Nummirock on tehnyt kylästä kuuluisan, jo ennen meitä Tarkempi paikka löytynee tuolta, Hakusana Kauhajoki, Nummijärvi: http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bin/gwi679/gSks/gwx/?model=mapindex_etela.gws Ja täältä löytyy lähestymiskartta ja muuta tietoa: http://www.netikka.net/air.pilot/nummijarvi/ Treeltahan tuo on yks **llin luikaus lennellä tänne Suurin osa tapahtumassa edellisvuosina käyneistä kun on ollut Helsingin seudulta. Lämpimästi tervetuloa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2007 Jep. Pitäkäähän ajan tasalla tuon jääkiitotien kunnon suhteen. Koneita on parikin varattuna MIKistä, mutta tuo baana ja sen kunto on oleellinen asia, kun suksia ei ole. Samoin pitää selvittää vakuutusten kattavuus ko. lentopaikalla kun se ei ole "virallinen" kiitotie. Mutta toivotaan parasta Reunaesteitä ei liene kovin paljon, vai mistä päästä tuo on nyt mahdollisesti lyhenee? Tässä on video laskeutumisesta viime vuoden tapahtumaan: //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2007 Tervehdys Sami! Pitäähän tuohon koneeseen tyypit saada ensi viikonlopun Nummijärvi Fly-In -tapahtuman yhteydessä. Toivottavasti kelit ovat suopeita ja saadaan tapahtumaan koneita menneiden vuosien tapaan. -Kari- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Moi Hyik:n Grob on lähtökuopissa, mikä siellä on jäätilanne? HS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Samaa täällä pohditaan.. lämmintä on ollut tällä viikolla. Mitäs muuten tuollainen kevätjää, paljonko sillä pitäisi olla paksuutta että se kestää tonnin painon? Tietty senhän voi todeta kun varmistaa että tulee laskuun Antonovin jälkeen.. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Kotisivuille, http://www.netikka.net/air.pilot/nummijarvi/ päivitetään radan kunto vielä tämän illan aikana. Mikäli niin käy että järvellä on viikonloppuna huonot olosuhteet, varakenttinä on yksityiskenttä muutaman kilometrin päässä (merkitty vac-kartan alaosaan) sekä EFKJ joista tarvittaessa vaikka haemme vieraat illanviettoon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Samaa täällä pohditaan.. lämmintä on ollut tällä viikolla. Mitäs muuten tuollainen kevätjää, paljonko sillä pitäisi olla paksuutta että se kestää tonnin painon? Tietty senhän voi todeta kun varmistaa että tulee laskuun Antonovin jälkeen.. Enpä usko, että tällaiset muutaman päivän lämpimämmät säät ovat vielä tehneet yhtään mitään jäälle. Tai ehkä pinnasta voi pehmentyä auratuilta kohdilta, jota tietty kiitotie tuollakin on, mutta kyllä pitää tuonkin pitkähkön pakkasjakson jälkeen olla pidempi aika plusasteita, kuin pari päivää tai viikko, että se jään kantavuus alkaa heikkenemään. Ellei nyt sitten ihan helteeksi pamahda Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Hyvät herrat, jos on pehmeää jäätä, tullaan laskuun vedettynä, hyvät herrat, vedettynä... Mutta ei saa vedettyä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Kauhavalla sano kouluttajakin: " verethän ja taas verethän, murthuuhan se siitä". Tuo oli lujuusopin opintoa. Rallyessa ja Robinissa veti käteen Oli nääs kabiinin rako sellanen vetopesä. Kämmenselän jomotuksesta pystyi ennustamaan sään vaihtelut. Onneksi on nyt parantunut ja säät pitää katsoa netistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Moi Hyik:n Grob on lähtökuopissa, mikä siellä on jäätilanne? HS Jäätilanne päivittyy nettisivuille päivittäin: http://www.netikka.net/air.pilot/nummijarvi/. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Noh, Kauhajoki olis aina hyvä vaihtoehto, mutta isoin kysymysmerkki näyttää olevan tuo sää. Aika synkältä vaikuttaa tässä vaiheessa. Seurataan tilannetta. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Onko Tampereelta ketään menossa? Ei viitsisi yksin lähteä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2007 Noh, Kauhajoki olis aina hyvä vaihtoehto, mutta isoin kysymysmerkki näyttää olevan tuo sää. Aika synkältä vaikuttaa tässä vaiheessa. Seurataan tilannetta. //T Joo Ei viitsisi enää mennä minimeissä eikä sateessa :- 2005 paluu ennen Hämeenlinnaa [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2007 Joo kyl lauantai näyttää aika heikolta. Tänhetkinen GAFOR: GA-FCST FOR AREAS 11/17 VALID 1221 WX MONIN PAIKOIN ST/SC-PILVISYYTTÄ, PAIKOIN UTUA, MYÖS SUMU ON MAHDOLLISTA MERIALUEILLA. LÄNNESTÄ ALKAEN HIEMAN PARANEVAA, ILTAYÖLLÄ LÄHESTYY LÄNNESTÄ OKLUUSIORINTAMA SATEINEEN, ETELÄOSISSA TULEE VETTÄ, POHJOISEMPANA RÄNTÄÄ TAI LUNTA. Kyl "OKLUUSIORINTAMA" ja "talvi" on sellainen sekoitus mitä ei halua kokeilla vfr-pilottina. Ja SWC-kartan mukaan myös näiden kahden rintaman välissä pilvet on BKN ST/SC 030-040 ja 008-020, paikallista sumua seassa. Eli jää kyllä väliin, mukavampi lentää hiukan toisenlaisessa kelissä. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2007 :'( Eipä ole säiden herra tänä vuonna talvilentotapahtumien puolella... Väkisin älköön kukaan huonoon säähän tunkeko, muttei heitetä vielä virta-avaimia kaivoon josko sää vielä paranisi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2007 :'( Eipä ole säiden herra tänä vuonna talvilentotapahtumien puolella... Väkisin älköön kukaan huonoon säähän tunkeko, muttei heitetä vielä virta-avaimia kaivoon josko sää vielä paranisi. Saattaa se tuosta sunnuntaiksi vielä muuttua ihan kelvolliseksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2007 :'( Eipä ole säiden herra tänä vuonna talvilentotapahtumien puolella... Väkisin älköön kukaan huonoon säähän tunkeko, muttei heitetä vielä virta-avaimia kaivoon josko sää vielä paranisi. Taitaa olla parempi olla maassa ja toivoa ollappa tuolla ilmassa, kuin olla ilmassa ja toivoa ollappa tuolla maassa HS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2007 Saattaa se tuosta sunnuntaiksi vielä muuttua ihan kelvolliseksi. Ei huonompi homma noin yleisesti pohtia täällä noita säätieteen ihmeellisyyksiä ja ennusteita. Sieltä varmaan vanhoilla konkareilla olisi sanansa sanottavana. Jokunen U-pilotti varmaan jo pistää konetta liekaan, mutta ko Kuu.. Ja.. sanos, että ei mihinkään, niin uskos HS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2007 Taivas aukesi iltapäivällä klo 13-14! Paikallinen kalusto lensi heti paikalle, Antonov on matkalla, tosin ei välttämättä tee laskua tänne jäälle vaan viereiselle yksityiskentälle. Tervetuloa vielä ehtii! [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2007 Päivän huono keli ja kova tuuli laski kävijämäärät alas, tänään kävi/jäi 10 konetta mukaanlukien Antonov 2. Alla muutama kuva lauantailta, huomenna jatketaan paremmassa kelissä ja toivottavasti suuremmalla liikennemäärällä. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Tervetuloa huomenna sunnuntaina! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2007 No Olihan siellä näköjään hyvinkääläisetkin. An-2:sta ei pidättelele mikään Noin oikeesti, taivas aukeni EFHV kahden jälkeen. Pitäkää hauskaa siellä HS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2007 An-2:sta ei pidättelele mikään Joo, keliä aamusella seuranneena "no-go" -päätöksen tehneenä en kyllä käyttäisi tuota hymiötä tuossa. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla