Jukka Siirilä

Sanginjoen lentäjäsankari APU-lehdessä

307 viestiä aiheessa

Hyvä ehdotus, jos tehdään sinusta lentopaikan päällikkö  :thmbup:

Sehän passaiskin hyvin ;D

Päätalo aloitti ilmailupuuhastelunsa 1973 ja minä erään lentopaikan infrastruktuurista huolehtimisen 1972.

Mutta viranomaisen pitää ensin hyväksyä lentopaikalla oleva lentolaitteet tavalla tai toisella.

http://www.ilmailuhallinto.fi/harrasteilmailu (ks kohta: ilma-alustyypit tulee hyväksyttää Ilmailuhallinnolla)

Kun asia on hoidettu niin palataan sitten asiaan. Ethän voi olettaa, että lentopaikan päällikkö rikkoisi lakia, pois se minusta...

Markku

p.s. jos tuo lentokelpoisuusasia ei hoidu niin ei tarvi perustaa tuota lentopaikkakaan ja multa mene päällikön paikka sivu suun :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

p.s. jos tuo lentokelpoisuusasia ei hoidu niin ei tarvi perustaa tuota lentopaikkakaan ja multa mene päällikön paikka sivu suun :'(

 

Ei se mene, jos Raimo rakentaa painopisteohjatun ultran (ilmailulain luku 3 Lentokelpoisuus ei koske)  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

• Lentopaikkoja koskevat ilmailulain kohdat eivät koske, maanomistajan lupa riittää.

Meneepäs ;D

Ei tuo "luullun ymmärtäminen" niin vaikeaa ole ;)

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meneepäs ;D Ei tuo "luullun ymmärtäminen" niin vaikeaa ole ;)

Markku

 

OK, niinpä meneekin  ;)

 

Olen Oulun karttalehdellä 28.3, tarjoatko kahvit jos kerkiän poiketa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK, niinpä meneekin  ;)

Olen Oulun karttalehdellä 28.3, tarjoatko kahvit jos kerkiän poiketa?

Ilman muuta. Lentoasemalta mut löytää tuona päivänä "valtion virastoissa noudatettavana työaikana"

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattui eilen käteeni keväinen Apu-lehti. Mitä on tapahtunut tämän virkistävän tekstuaaridebatin jälkeen?

 

Olipa muuten ihan nätti kesä, vaikka muut ovat toista mieltä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattui eilen käteeni keväinen Apu-lehti. Mitä on tapahtunut tämän virkistävän tekstuaaridebatin jälkeen?

Olipa muuten ihan nätti kesä, vaikka muut ovat toista mieltä.

Kaima tuolta Ilmailuhallinnosta vois varmaan kertoo. ;)

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia tiedosta, Miuku. Tämä valottaa hieman taustaa, miksi pärinä on kuulemma ollut hiljaista Sanginjoella.

 

Täytyypä olla yhteydessä poliisiin ja jutella jutun päällä olevan tutkinnanjohtajan kanssa. Ties vaikka lehtijuttu syntyisi.

 

Anteeksi aiheen nosto, mutta kun oikeasti jälkeenpäin katsoen, topicin keskustelu oli värikästä, mielipiderikasta ja ihan fiksua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistetään tähän jatkoksi, kun samanlaisesta touhusta on kysymys:

 

Kiinassa näyttää olevan myös paikallinen Sanginjoen lentokerho. Yksi innokas luvaton koneenrakentaja ja itseoppinut pilotti pääsi juuri kuukaudeksi sairaalaan. Tahtoo kuitenkin taivaalle, vaikka henki menisi  :-\

 

http://www.stuff.co.nz/stuff/sundaystartimes/auckland/4023089a4560.html

 

Saman konsernin toimintaa on edelleen Kiinassa.

http://www.youtube.com/watch?v=eqa5nyk6hCk&feature=related

Kyllä se vaan niin on että jos ilmaan haluaa niin silloin ei voi muuta kuin mennä ilmaan.

 

ps. Kiina näkyy olevan vapaampi maa kuin suomi, voi toimia vaikka pikitieltä eikä näy polliiseja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikeuslaitos otti näemmä päättäväisesti kantaa asiaan.

Ei mennyt edes tekoväline valtiolle.

Aloin omassa päässäni laskemaan lentämisen kuluja harrastajalle.

Lentokelpoisuuden valvonta, medikaali, lupakirja, LP-koe, SEP-keikka, vakuutukset jne...

Lupauksella "en lennä enää" saa kulut harrastuksesta laskemaan järkevälle tasolle?

 

En oikein itse näe asiaa samalla tavalla lainoppineiden kanssa mutta näemmä jos lentää ihan varovasti ja vähän eikä aiheuta vaaraa muille, niin ei se niin paha juttu sitten olekaan?

-M-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todellinen lentäjä on tuo mies. Itse oppinut lentäjä ja koneen rakentaja ilman alan koulutusta. Antaa harrastaa, osoittakoon hänelle alue jossa saa lentää. Keneltä se on pois jos siellä harrastaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keneltä se on pois jos siellä harrastaa?

Potentiaalisesti niiltä ihmisiltä jotka onnistuu tappamaan taikka tuottamaan vamman touhullaan. Tai edes aiheuttamaan aineellisia menetyksiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Keneltä se on pois jos siellä harrastaa?

 

Se on kova isku keskiluokkaiselle, sääntöorientoituneelle ja byrokratiaa palvovalle ilmailun harrastajalle. Kato se niinku uhkaa omaa identiteettiä ja oman harrastuksen imagoa.

 

Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että kaverille voisi osoittaa syrjäisen alueen, jolla sopii lentää. Ja sillä hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todellinen lentäjä on tuo mies. Itse oppinut lentäjä ja koneen rakentaja ilman alan koulutusta. Antaa harrastaa, osoittakoon hänelle alue jossa saa lentää. Keneltä se on pois jos siellä harrastaa?

 

...ja mikä sallitaan yhdelle, on sallittava jokaiselle. Mitäs tässä turhia murehditaan lentämisen turvallisuuskulttuurista. Pois vakuutushömpsötyksetkin - jos mäjähtää, niin kyl jälkipolvi tai pappa korvaa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todellinen lentäjä on tuo mies. Itse oppinut lentäjä ja koneen rakentaja ilman alan koulutusta. Antaa harrastaa, osoittakoon hänelle alue jossa saa lentää. Keneltä se on pois jos siellä harrastaa?

Jos kaveri on kerran ilmailija oikeasti,miksi hän ei ole jo ajat sitten suorittanut ilmailulupakirjaa ja lähtenyt kasaamaan vaikkapa omaa super-sytkyä,siis ihan laillisesti! Tällainen Äkkijyrkkä-kulttuuri voi jossain olla vaikkapa ihan pirteänä mausteena,mutta ilmailusssa sitä ei tule sallia  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Jutun mukaan oli luvannut olla lentämättä enää. Uskokoon, ken tahtoo.

 

Mitä tehdä R.Päätalolle? ::)Frank Zappa - Who Are The Brain Police ...

- viranomaismääräyksellä kone tuhottava

- poliisi- ja puolustusvoimien vartio 24/7

- R.Päätalolle virallinen vapauden riisto

- R.Päätalolle ajattelu- ja suunnittelukielto

- hommata  R.Päätalolle ilmailuradio, jolla hän viestittää lentosuunnitelmansa Oulun tutkalle ja johon mahdollisen lennon aikana saa yhteyden.

  Ilman kurssia/lupia viestintä on pieni paha verrattuna luvatta lentämiseen....no viestinnän oppii kuuntelemalla vaikka viikon Tampereen tutkaa..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tehdä R.Päätalolle? ::)Frank Zappa - Who Are The Brain Police ...

- viranomaismääräyksellä kone tuhottava

- poliisi- ja puolustusvoimien vartio 24/7

- R.Päätalolle virallinen vapauden riisto

- R.Päätalolle ajattelu- ja suunnittelukielto

- hommata  R.Päätalolle ilmailuradio, jolla hän viestittää lentosuunnitelmansa Oulun tutkalle ja johon mahdollisen lennon aikana saa yhteyden.

  Ilman kurssia/lupia viestintä on pieni paha verrattuna luvatta lentämiseen....no viestinnän oppii kuuntelemalla vaikka viikon Tampereen tutkaa..

- kerätään kolehti ja laitetaan kaveri UL-kurssille. Tiirarahalla ois varmaan tehnyt jo parikin oikeaa Ultraa.

 

"Jos 3500 kaveria liittyy ja maksaa euron, lähetetään R.P...."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tainnut sankari ainakin joskus aiemmin kommentoida, ettei lähde noihin "virallisiin" lentokuvioihin, kun ei luota niiden turvallisuuskulttuuriin ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään