Guest OldCrow

Tali-Ihantala 1944 leffa & Fw 190

15 viestiä aiheessa

Fw 190 lentelee JG 54 / Rudorferin väreissä kohta Suomenkin leffateattereissa  :thmbup::

 

"Another milestone in 2006 was the participation in shooting the movie "Tali-Ihantala 1943". The Finnish filmproduction used our repainted Fw 190 A8/N, now in the colours and markings as Oberst Erich Rudorffer's mount of JG 54, when stationed at Immola/Finnland.

 

de.wikipedia.org/wiki/Schlacht_von_Tali-Ihantala

 

Der Film, mit dem Titel "Tali-Ihantala 1944" wird aller Voraussicht nach im September 2007 in Helsinki seine Premiere haben. Es ist ein sehr bemerkenswerter Anti-Kriegsfilm, der mit einem enormen Aufwand an originalen Fahrzeugen und Geräten gedreht wurde.

 

The movie, which was shot using an enormous amount of original equipment, will make its debut in Helsinki / Finnland around September 2007."

 

Kuvien kera, silvuplee:

 

http://www.flugwerk.de/diary.shtm

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fw 190 lentelee JG 54 / Rudorferin väreissä kohta Suomenkin leffateattereissa  :thmbup::

 

Tosin ilman hakaristia, väärässä maalauksessa (osittain) ja ilmeisesti väärässä ympäristössä...  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei oteta Martti niin vakavasti, vaikka historialliseen täydellisyyteen pitäisikin pyrkiä. Muistaakseni Tali-Ihantala on Åke Lindmannin vetämä projekti...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei oteta Martti niin vakavasti, vaikka historialliseen täydellisyyteen pitäisikin pyrkiä. Muistaakseni Tali-Ihantala on Åke Lindmannin vetämä projekti...?

 

Aivan, mutta ei se iso vaiva ole ottaa yhteyttä johonkin tietävään tahoon ennen maalaamista. Kuitenkin on todella harvassa nämä suomalaiset elokuvat jossa ilmailulla on edes jotain sijaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatketaan elokuvamainontaa. Kyllähän näissä kaikissa lähteissä mainitaan koneen olevan lento-osasto Kuhlmeyn väreissä. Ehkä näiden valokuvien ottohetkellä hakaristit pyrstöstä oli jo poistettu. Machingin kentän ympäristöä lähes pensastyyppisine metsänreunoineen on tosiaan vaikea mieltää Immolan männiköiksi. Luulen kuitenkin tämän Focke Wulfin näkyvän toiminnassa vain minuutin - pari, kun pilotti hyppää kabiiniin, pistää koneen tulille ja häipyy rullaten johonkin puoliusvaiseen horisonttiin ja kohta kohoaa kiitotieltä kaikkien maiden yhteinen taivas taustana. Tietysti tehtävänantohuoneen ikkunasta kone voi näkyä useammankin kerran. Varsinaiset happeningit ovat varmaankin toteutettu radiolennokeilla ja virtuaalisesti. On se nähtävä.

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa olla että Saksan lainsäädäntö estää hakaristin maalaamisen koneeseen edes tilapäisesti elokuvaa varten?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa olla että Saksan lainsäädäntö estää hakaristin maalaamisen koneeseen edes tilapäisesti elokuvaa varten?

 

Niin estää. Kävin viime vuonna Oberschleissheimin museossa Münchenissä järjestetyssä pienoismallinäyttelyssä ja jopa esitteillä olleista malleista hakaristit oli jouduttu peittämään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa olla että Saksan lainsäädäntö estää hakaristin maalaamisen koneeseen edes tilapäisesti elokuvaa varten?

 

Aivan. Hakaristi sallitaan vain sellaisiin esineisiin & asioihin missä se on jo ollut ennen sodan loppumista. Vain siis historiallisessa kontekstissa, ei uustuotannoissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Vaikka tämä nyt taas vähän OT:ksi meneekin... mutta milläs tavalla tuo käytetty maalauskaavio sitten on virheellinen? Hakaristin poissaolon hyvin ymmärrän mutta eikö luulisi että Kuhlmeyn koneiden väritys olisi hyvin tiedossa eritoten saksanmaalla  ???

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olimme syksykesällä Ilmailukerhon toimesta avustamassa ko. elokuvan tekoa Immolassa. Hallia kuvattiin sisältä ja ulkoa, sekä platalla tapatui käskynanto lennolle, jota otettiin varmaan kymmenen kertaa.  Mekaanikoiksi oli värvätty paikallisen soutuseuran jäseniä ( rotevia ja ruskettuneita miehiä ). Åkea ei näkynyt vaan apuohjaaja hoiti hommat. Näppäilin muutamia kuvia tapahtumasta ja tiedottaja kävi heti kertomassa että kuvia ei sitten saa laittaa nettiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka tämä nyt taas vähän OT:ksi meneekin... mutta milläs tavalla tuo käytetty maalauskaavio sitten on virheellinen?

 

Rungosta puuttuu kokonaan täplitys, kaksoiskulma liian pieni ja palkki liian lyhyt. Muutenkin liian puhtaan näköinen, vähän olisi voinut mutaa heitellä rungolle.  ;)

 

http://www.luftwaffe.cz/rudorffer.html

http://www.flugwerk.de/fotos/061228/rudorrffer/ru3.htm

 

rudorffer2.jpg

 

ru3.jpg

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laivuetunnuksetkin olivat poies 1944....

[ attachment removed ]

Osprey Aircraft of the Aces 6 Focke-Wulf Fw 190 Aces of the Russian Front - John Weal

No parempi toikin, kuin Clint Eastwoodin tietokoneella piirretyt Corsairit Iwo Jimassa...mitä nyt osittain katsastin eilen Verkkokaupan monitoreista... ;).

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Laivuetunnuksetkin olivat poies 1944....

 

Niin no tuokin otti noista Martin ystävällisesti laittamista kuvista silmään kun en muistanut että Kuhlmeyn koneissa olisi tuota Grünherzia ollut? Ja jos oikein taas kerran pilkkua viilataan niin taitaa olla tuo Flug Werkin uustuotannon versiokin A8/9..... ::)

 

Mutta ilman muuta parempi näin kuin tietokoneella tehtynä  :thmbup:

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa on pari videoo, ainakin alempi on kuvattu Parolannummen vanhalla Lentokentällä.

Itse olin Intissä tuolla 2006 kesällä ja seurasin kuvauksia ja täytyy sanoa että itselle tuli yllätyksenä miten hidasta tuollasen elokuvan tekeminen on, yhden päivän kun kuvaa niin siitä tulee valmista leffaa  joitakin kymmeniä sekuntteja. Ja aika kekseliästä porukkaa nuo elokuvan tekijät on, polttivat tuosta vanhan lentokentän päädystä sellaisen 200x300 metriä alueen jossa kuvattiin taistelukohtauksia,  rekvisiittana oli mm styroksista tehty vaunun torni ja Kraz kuorma auton hytti ym. Normaaleista savu heitteistä ei tullut tarpeeksi savua niin T-55M ajoivat savutus toiminto päällä eli pakosarjaan syötetään kevyttä polttoöljyä 10 litraa minuutissa jolloin pakoputkesta purkautuu melko sankka savu.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään