Guest kenkku

HEL-FRA-FAO-FRA-HEL 24.2. ja 3.4.

12 viestiä aiheessa

Lomalla oltiin Portugalissa ja taisin jossakin lupailla pientä kuvakertomusta, joten pistetään tulemaan. Suurin osa lentokonekuvista tietysti epäonnistui, mutta kyllä siellä jotain on mistä selvää saa :)

 

Lensin siis Faroon Lufthansan lennoilla LH 3101 (HEL-FRA) ja LH 4564 (FRA-FAO) sekä takaisin LH 4565 (FAO-FRA) ja LH 3108 (FRA-HEL).

 

Suurin osa kuvista on otettu aina jonkinmoisen ikkunan takaa, joten heijastuksia sunmuuta ilmenee. Pahoittelen, ensi kerralla otan vasaran mukaan.

 

Mikäs se tälläinen on, lentääkö tämä Hesaan vai onko jollain lainassa? ??? LZ-HVB

[ attachment removed ]

 

Marsujen häkkiin lastataan ruokaa.

[ attachment removed ]

 

Vauhtia, mutta ei vaarallisia tilanteita 8)

[ attachment removed ]

 

Tällä pelillä mentiin. B737, rekisteriltään D-ABIP

[ attachment removed ]

 

Sitten ollaankin jo talvisen suomen ilmatilassa ja korvat paukkuu nuhan jäljiltä ;D

[ attachment removed ]

 

Ruoaksi rehuja.

[ attachment removed ]

 

Ken kentän tunnistaa? Itselläni ei ole mitään hajua. Pisteitä ja papukaijamerkki tietäjälle.

[ attachment removed ]

 

Guten tag, Deutschland!

[ attachment removed ]

 

Tällä sitä vaan tultiin!

[ attachment removed ]

 

Fiini kävelytunneli, valot feidasivat välillä eri väreihin. Pitkä kuin nälkävuosi.

[ attachment removed ]

 

Jälleen kovin rehupainotteista ruokaa.

[ attachment removed ]

 

Bussin siipi ja sinitaivas.

[ attachment removed ]

 

Perillä ollaan!

[ attachment removed ]

 

Kaikkien mielestä vesi ei ollut kylmää..

[ attachment removed ]

 

Tälläisen kuvan sai Faroon lähestyvistä koneista parvekkeelta 7x pokkarizoomilla.

[ attachment removed ]

 

Jokainen loma loppuu aikanaan..

[ attachment removed ]

 

Terminaalissa oli kuuma ja kone oli n. 30min myöhässä.

[ attachment removed ]

 

Karja on koneessa ja Groundforce sulloo viimeisiä laukkuja sisään.

[ attachment removed ]

 

Pisnistä, pisnistä.

[ attachment removed ]

 

Ylös, ulos ja lenkille.

[ attachment removed ]

 

Simppeliä, mutta todella hyvää. Mää tykkään! 8)

[ attachment removed ]

 

Siipi ja kuu. Kyseisenä yönä sattuikin olemaan kuunpimennys, joka näkyikin paikaltani oikein hyvin. Kiitos kapulle muistutuksesta ;)

[ attachment removed ]

 

 

Loput kuvista ovatkin niin kauheita, että ei oikein kehtaa esitellä (eipä niistä paljoa näkyisikään). Toivottavasti viihdyitte kyydissäni ja toivotan teille hyvää loppupäivää.

 

Edit: muutaman kuvan valkotasapainoa hiukan paranneltu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mikäs se tälläinen on, lentääkö tämä Hesaan vai onko jollain lainassa? ??? LZ-HVB

[ attachment removed / expired ]

Viime kesänä kyseinen yksilö käväisi ainakin täällä Jyväskylässä.. Täältä löytyy pari kuvaa (jos kiinnostaa) :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia :thmbup:

Olen aina ihmetellyt että minkätakia Laipat otetaan "ylös" vasta rullaustiellä?Eikö ne ehdi ottaa niitä heti laskun jälkeen? ???

 

Tyhmä kysymys  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvät kuvat Tero!  :D Mikä bussi oli meno- ja tulomatkalla?

Faroon mentäessä ja sieltä tultaessa oli A321, Frankfurt-Helsinki taisi olla A320.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia :thmbup:

Olen aina ihmetellyt että minkätakia Laipat otetaan "ylös" vasta rullaustiellä?Eikö ne ehdi ottaa niitä heti laskun jälkeen? ???

 

Tyhmä kysymys  :-[

Eivätkös nekin auta hidastamaan konetta?  ???

Lurps! Paluulennon safka näytti tosi hyvälle, pastaihmisiä kun olen ;D. Rehut ei vedä.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs se tälläinen on, lentääkö tämä Hesaan vai onko jollain lainassa? ??? LZ-HVB

 

Tällä hetkellä hemus lentää joka lauantai aamu hesaan (välillä dumbolla ja välillä putella), en muista kuinka pitkälle kevääseen.

 

Samaiselta lauantailta

[ attachment removed ]

 

Pistä kuviin rohkeasti lisää kontrastia.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia :thmbup:

Olen aina ihmetellyt että minkätakia Laipat otetaan "ylös" vasta rullaustiellä?Eikö ne ehdi ottaa niitä heti laskun jälkeen? ???

 

Tyhmä kysymys  :-[

 

Itsekin olen kiinnittänyt tähän huomiota. Kait ne otetaan sisään heti kun keritään ja nopeus turvallinen, eli siis yleensä rullaustiellä.

 

Näin ainakin oma veikkaus menisi, joku voipi varmaan korjata jos on tarvis...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eivätkös nekin auta hidastamaan konetta?  ???

 

No sehän se niiden tehtävä juuri on.  ;D

 

Luulisin itsekkin, että kun on sopiva hetki, niin laipat otetaan ylös. Sehän vaihtelee: joskus jo kiitoradalla ja joskus vasta rullaustiellä... (viisaammat vastatkoon)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No sehän se niiden tehtävä juuri on.

 

Ei nyt kuitenkaan... Tästä esim. lisätietoja: http://fi.wikipedia.org/wiki/Laskusiivekkeet

 

Mutta lyhyesti, lisäävät siiven tuottamaa nostovoimaa, jotta voidaan lentää hitaammin (= lyhyempi laskukiito).

 

Siivekkeet otetaan sisään käytännössä vasta kiitotien vapauttamisen jälkeen, ja tuossa kuvassa ainakin on vasta hetki aiemmin baanalta poistuttu (?). Jos on epäilys, että jäätä on kertynyt paljon ja sisäänotto voisi vahingoittaa rakenteita, ei siivekkeitä oteta sisään ennen tarkistusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja tuossa kuvassa ainakin on vasta hetki aiemmin baanalta poistuttu (?).

Juu, näin muistaakseni oli. Tuossakin taitaa olla laipat jo tulossa sisään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja laipoista vielä senverran, että juuri laskun jälkeen on melko kiirettä, kun toinen keskittyy rullaukseen, ATC:lta tulee kenties rullausohjeita, joskus täytyy sitä marshalleriakin tähyillä ja samalla pitäisi säätää transponderia, TCASia, laskuvaloja pois ja rullausvaloja päälle ja sellaista. Laippojen kanssa on turha kiirehtiä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla