Harri Koskinen

kysymys Airbusin telineiden sisäänotosta

12 viestiä aiheessa

Tammikuisia Zürichin kuvia läpikäydessä löytyi tällainen (kaukaa otettu ja aika paljon kropattu) kuva Swissin A319:stä HB-IPR:

[ attachment removed ]

Kiitotieltä 28 nousevalla koneella nokkatelineluukut ovat jo sulkeutumassa kun päätelineiden sisäänveto on vasta alkamassa. Onko kyseessä jotenkin poikkeuksellinen toiminta?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Harri katot ihan tarkkaan niin ne etuluukut ovatkin juuri vasta aukeamassa  ;) Mielestäni näen tuola rekisteristä PR-kirjaimet (Nokkapyörän"suojat") joka vahvistaisi oman näkemykseni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi tietenkin olla noin. Ajattelin aluksi, että nokkapyörä ei voisi olla kokonaan piilossa moottorin takana, mutta ehkä se on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi tietenkin olla noin. Ajattelin aluksi, että nokkapyörä ei voisi olla kokonaan piilossa moottorin takana, mutta ehkä se on?

Moottori taitaa peittää nokkapyörän renkaat juuri ja juuri. Vilkaseppa orginaalia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei näy originaalissa yhtään renkaita moottorin takana. Ei myöskään toisessa kuvassa, jossa nokkatelineluukut ovat jo hieman enemmän auki. Eli kyllä se teline siellä varmaankin on ja vasta alkamassa mennä sisään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei näy originaalissa yhtään renkaita moottorin takana. Ei myöskään toisessa kuvassa, jossa nokkatelineluukut ovat jo hieman enemmän auki. Eli kyllä se teline siellä varmaankin on ja vasta alkamassa mennä sisään.

On on, moottorin ja rungon välistä näkyy kyllä selvästi tuo "telineluukunsuojat", jossa tosiaan PR-kirjaimet ovat. Eli ihan normaalissa myötätuulessa ne sieltä ovat ylös tulleet  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, eikä siellä ohjaamossa oikein ole kuin yksi vipu mistä noita tassja nostellaan ja lasketaan, poislukien mahdolliset vaihtoehtoiset menetelmät mitä käytetään jos normaali proseduuri ei toimi.

 

Erittäin mielenkiintoinen "näköharha" kyllä! :-)

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

poislukien mahdolliset vaihtoehtoiset menetelmät mitä käytetään jos normaali proseduuri ei toimi.

Joita ei myöskään ole kuin yksi.

Ja ne "telineluukun suojat" niin kuin niitä tässä nimitellään on oikeasti nimeltään kiinteät telineluukut, koska ne ovat "kiinteästi" nokkatelineessä kiinni ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joita ei myöskään ole kuin yksi.

Ja ne "telineluukun suojat" niin kuin niitä tässä nimitellään on oikeasti nimeltään kiinteät telineluukut, koska ne ovat "kiinteästi" nokkatelineessä kiinni ;)

 

öh eikö airbussissa oo lainkaan minkäänlaista pakkoulosottoa telineille jos esim. hydraulipaineet on kadonnut?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

öh eikö airbussissa oo lainkaan minkäänlaista pakkoulosottoa telineille jos esim. hydraulipaineet on kadonnut?

 

Eiköhän pointti ollut se, että niitä vaihtoehtoisia menetelmiä on vain yksi eikä joka fillarille erikseen.

 

//T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän pointti ollut se, että niitä vaihtoehtoisia menetelmiä on vain yksi eikä joka fillarille erikseen.

 

//T

 

Aah joo, taisin lukea väärin tuon Annen viestin eka :). Eli siis joo yks varajärjestelmä joka varmaan pudottaa ihan painovoimalla ne telineet kohti maata...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään