Harri Koskinen

EADS CASA C-295M CC-1 @ EFJY 6.3.2007

57 viestiä aiheessa

Onko finaalilta havaintoa CASAn ylilennosta vai tuliko se alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen suoraan laskuun (pilvethän olivat ATISin mukaan 400 jalassa)? (Eli oliko hallin edustalta kuulemamme ylilento tuo Piper?)

 

Sen mitä siinä kentän toisella puolella katselin ja kuuntelin, tuli suoraan laskuun. Piperi ajeli tutkalähestymisiä ennen ja jälkeen CASAn laskun...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika nätti kone, ei pahan näköinen harmaanakaan vaikka samanlainen maalaus kuin FF:ssä olis vielä parempi (makuasia tosin).

 

Hyvä kuvasarja, en tiennytkään, että vaccin sivuillakin on kuvia. :thmbup:

 

Kai

 

Juu on se parempi kuin tämä irkkujen väri "pikkuveljessä"  ;).

[ attachment removed ]

 

Mieluimmin olisin kuitenkin nähnyt vaikka näitä, mutta lompakon mukaan on mentävä:

[ attachment removed ]

 

No nyt ei yllätetä pv:tä "housut kintuissa", kun kuljetuskapasiteeti kasvoi reilusti  :thmbup:.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Itsekkin kuulin tuosta vasta radiosta  ;D

 

Katselin juuri että eipä ole uutisaiheena ylen eikä mtv3n nettisivuilla.  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ilmatankkauksen röörihän se.

 

Vielä kun olis mistä tankata... omasta takaa meinaan ettei tarttis mennä naapuriin tankkaamaan.... ::)

 

Ei vaan... hyvät ja ajankohtaiset kuvat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän ilmatankkausröörillä ole mitään tekemistä NATO-valmiuden kanssa.

 

Mitä vit***??  ???

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä vit***??  ???

 

Itse kuviin mitään kantaa ottamatta, niin kyllähän sokeakin tajuaa ja näkee, että NATOa kohti on menty jo monta vuotta. Liittymisen ajankohta on vain avoinna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse kuviin mitään kantaa ottamatta, niin kyllähän sokeakin tajuaa ja näkee, että NATOa kohti on menty jo monta vuotta. Liittymisen ajankohta on vain avoinna.

 

No toisaalta yhteistyössäkin on eduksi, jos palikat sopii yhteen. Eli eihän tuo välttämättä tarkoita liittymistä. Samoin on todennäköisesti edullisempaa koota järjestelmät sellaisista komponenteista, joita käytetään paljon, kuin tehdä pieniä erityissarjoja Suomelle... (tosin pahaa pelkään, että NATOon mennään)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä vit***??  ???

 

Ei taida mikään noista kuvista olla ilmatankkausrööristä?

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ekassa kuvassa kerrotaan että voidaan käyttää NATO koodilla H-537 tai H-515 olevaan hydrauliikkaöljyä ja toisessa kuten jo täällä kerrottiin voidaan käyttää naton koodeilla F-40 tai F-34 olevaa polttoainetta.

 

Melkein sama kuin väittäisi että Mun volkkari on Mazda yhteensopiva kun siinä voi käyttää samaa bensaa ja samaa moottoriöljyä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmatankkauksen röörihän se.

 

Osaako kukaan kuvitella skenaariota (pl. valtameren ylitys), jossa Casaa ilmatankattaisiin. Ilmav. omien kommenttien mukaan toimintasäde on Suomesta Keski-Eurooppaan, jonka luulisi heinäntekojärjellä riittävän.

 

Ei kai olla siirtämässä rajaa pitkälle Uralin taakse  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaako kukaan kuvitella skenaariota (pl. valtameren ylitys), jossa Casaa ilmatankattaisiin. Ilmav. omien kommenttien mukaan toimintasäde on Suomesta Keski-Eurooppaan, jonka luulisi heinäntekojärjellä riittävän.

 

Koneen max. kantama on 5 630 km ja täydellä kuormalla 1 300 km....., näin ainakin wikipedian mukaan

 

Eiköhän tuo ilmatankkaus mahdolisuus ole vakiovaruste.  Otetaas hiukan takaisin ??? . Espanjan omissa C-295 näkyy tuo ilmatankkausputki olevan, mutta ei Puolan/Brasilian koneissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneen max. kantama on 5 630 km ja täydellä kuormalla 1 300 km....., näin ainakin wikipedian mukaan

 

Eiköhän tuo ilmatankkaus mahdolisuus ole vakiovaruste.

 

http://www.ilmavoimat.fi/filebank/3633-range.jpg

 

Kannattaa tutustua IV:n tarjoamaan materiaaliin joka löytyy täältä

 

Tiesittekö että koneeseen saadaan 2+1+2 konfiguraatiolla 70 matkustajaa kyytiin.  :o Siinä kalpenee sillipurkki-matkojen pitchit helposti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaako kukaan kuvitella skenaariota (pl. valtameren ylitys), jossa Casaa ilmatankattaisiin. Ilmav. omien kommenttien mukaan toimintasäde on Suomesta Keski-Eurooppaan, jonka luulisi heinäntekojärjellä riittävän.

 

 

Mahdollisissa kriisinhallintatehtävissä suunniteltu toimialue ulottuu reippaasti EU:n ulkopuolelle, säde on 6000 km Brysselistä laskettuna. Tikkakoskelta lähdettäessä matkaa tulee toimialueen toiselle äärilaidalle niin paljon, että jossain Casaa on välillä tankattava.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei paha Mr. Virkkula! Kerrankin näkee hyödyn siinä, että ulkona on suhteellisen hämärää! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrankin näkee hyödyn siinä, että ulkona on suhteellisen hämärää! :)

 

Niinpä, jos aurinko oli paistanut niin peli olisi menetetty totaalisesti koska koneen nokka osoitti etelään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kukaan ei näköjään ole laittanut kokkarikuvaa niin vasso kuu!

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kuuluuko pilotin päällä oleva musta nahkatakki IlmaV varusesineisiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuuluuko pilotin päällä oleva musta nahkatakki IlmaV varusesineisiin?

 

Tarravalmiuden ja rinnassa näkyvän lapun perusteella arvaan, että kuuluu. Vaikea kuvitella, että jengi raahaisi omia takkejaan ja ompelisi niihin ties mitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla